lunes, 17 de septiembre de 2012

R E F L E X I O N S

    


Per exposar el meu pensament envers l'escola crec que el puc definir amb el concepte : "gestió":


  • gestió de l'ens escolar: planificació, organització, curriculums ...
  • Gestió del "fet docent"  entenent per "fet docent" l'acte per el qual un mestre, un professor transmet , dirigeix la transmissió, d'un determinat coneixement o habilitat a un alumne
  • Gestió del temps: ·un bé escàs" que s'ha de administrar.
Voldria centrar-me en el "fet docent" per exposar tan sols uns "punts" molt senzills y elementals en els que crec profundament y que m'han acompanyat en la meva tasca com docent .

1 - La porta d'entrada de tot coneixement són els sentits . Per aprendre quelcom, a més  de comprendre els continguts, cal treballar-los en forma d'aplicacions pràctiques, resolució de problemes, exercicis comentaris, crítiques, lectures, "navegant " per l'història, la filosofia, la literatura, treballant als tallers, als laboratoris, en simulacions en l'ordinador, visites, etc. etc. 

Aquesta fase del procés d'ensenyament-aprenentatge basat en el "treball" dels temes em sembla tan absolutament vital en la transmissió d'un coneixement o d'una habilitat, que si en prescindim aquest procés quedarà inacabat, fallit.

2 - No hi ha aprenentatge si no hi ha estudi per part del l'alumne

3 - Cal avaluar per que ambdós, mestre i alumne, tinguin la mesura, la constatació de si s'han assolit els objectius proposats i , si s'escau, poder aplicar la oportuna rectificació 

4 - Cal tenir molt presents els mitjans de suport pedagògics, tecnològics , d'assessoria en els qual avui es pot comptar. 

5 - Els subjectes i actors primordials de l'ensenyament -aprenentatge" són el mestre, el professor i l'alumne. 

6 - Fer "gaudir" amb LA FEINA BEN FETA

                            



                

No hay comentarios:

Publicar un comentario