viernes, 9 de noviembre de 2012

M O D E L E N V E R S L' È X I T

                               E N V E R S 

                                                  L' È  X  I T
Fuegos artificiales explotando en el cielo
       DE

      L'ES
             CO
                LA                                                                 
                                                                                                                                                                         
               
Recollint el meu pensament : Per guanyar la partida al fracàs escolar i, per tant, caminar envers l'èxit podria anar per aquest camí:
  • "Respectar el temps" de l'escola per impartir coneixements, habilitats i actituds.
  • Estimular els més petits amb educació primerenca.
  • MAXIMITZAR  l'atenció i concentració en els darrers cursos de Infantil i els tres primers cursos de Primària.
  • Així mateix en aquests cursos d'Infantil i Primària, prioritzar i treballar les destreses bàsiques :el llenguatge, la lectura comprensiva, l'expressió oral i escrita correctes; els nombres, les operacions matemàtiques  i els hàbits d'atenció i de treball: tot  l'edifici depend d'aquests nivells tan fonamentals.
  • Assegurar una base de coneixements  no tant en amplitud com en profundidad ens els nivells P-4, P-5 i P-6
  • Dotar als alumnes de tècniques d'estudi i d'organització : agenda.
  •  La Primària "es la mare" de tota l'educació.
  • Gestió per objectius aplicada a totes les etapes.
  • Organització del treball en EQUIPS DE MESTRES, PROFESSORS I PROFESSIONALS .
  • Metodologia basada en l'experimentació en tallers, laboratoris, biblioteca, museus... i en la realitat de les coses que es puguin copsar , que caminin d'acord amb el dia d'avui  i   que tinguin  en compte els sentits que són la porta  per on es capten els coneixements 
  • Estratègies de suport als objectius: una molt interessant consisteix en que  els Departaments singularitzin  els temes significatius que formin una base sòlida a l'abast de tots  a la vegada que deixen "via ample" per aprofundir coneixements als alumnes que ho desitgin o ho requereixin. 
  • Si els alumnes "assumeixen" la cooperació es produeix un molt bon efecte"apalancament" i pujada de nivell de tots.
  • Servir-se de tots els mitjans de suport que l'avenç científic ens proporciona en el camp tecnològic i en el camp dels coneixements de la neurociència . 
  • Aplicar tècniques de recuperació que ens permetin no deixar endarrere cap alumne : estimular l'esforç,  l'autoestima, crear complicitats amb el grup classe que incorporin l'esperit d'equip : ens en sortirem tots!.  Tornem-ho a dir: una bona primària i una bona secundària ben coordinades i  que els  doti d'una base sòlida no tan sols de coneixements, si no d'actituds de feina ben feta, ben gestionada obre una drecera per la formació de qualitat.

                   

No hay comentarios:

Publicar un comentario