sábado, 3 de noviembre de 2012

G E S T I Ó D E L' A C T E D O C E N T III

                               
GESTIÓ III                              




Una altra possibilitat que ens dona la GESTIÓ PER OBJECTIUS la podem aplicar a la Secundària: E.S.O.,  als batxillerats o a la Formació Professional.

En  als currículums i a les programacions de cada departament  l'equip de professors pot "espigar" quins són els temes i, dintre dels temes els coneixements, les habilitats que són fonamentals i que donen solidesa i base per poder-hi assentar els cursos posteriors i, mirant més enllà, als camins que poden escollir els i les alumnes.  Crec que és bo subratllar-los i fer-los notoris . També exigir  amb especial èmfasi el  SEU domini en les avaluacions . S'ha d'avisar que aquests  coneixements  i habilitats són IMPRESCINDIBLES PER UNA AVALUACIÓ POSITIVA . En les programacions , que periòdicament s'entreguen, hi seran convenientment destacats i, després,  treballats a fons quan s'esdevingui el moment oportú.  Això no vol significar que resti internés i importància  als altres temes. Només persegueix fixar  coneixements clau i que donen solides per avançar envers un objectiu que ens dona una base molt consistent.     

Focalitzar i separar en el possible el gra de la palla a les sovint sobrecarregades programacions facilita l'aprenentatge i podem dir després d'haver-ho experimentat forces anys, que dona bons resultats .

És veritat que requereix una acurada tria per part de l'equip de cada Departament .Aquesta tria s'ha de fer amb el suport d'experts  en la matèria i d'experiència docent. Però paga la pena : dona cohesió al treball de Departament i és una bona guia per el/la alumne . Complementada amb els mini objectius de senyalar en quin moment determinat tothom podrà "assegurar" un determinat coneixement , prepara per superar les etapes i apropar-nos al l'èxit que perseguim. Un altre aspecte a tenir present és que ajuda als i a les alumnes a no "despenjar-se" del grup i a combatre el temut fracàs escolar. 



   

No hay comentarios:

Publicar un comentario