GESTIÓ III
Una altra possibilitat que ens dona la GESTIÓ PER OBJECTIUS la podem aplicar a la Secundària: E.S.O., als batxillerats o a la Formació Professional.
En als currículums i a les programacions de cada departament l'equip de professors pot "espigar" quins són els temes i, dintre dels temes els coneixements, les habilitats que són fonamentals i que donen solidesa i base per poder-hi assentar els cursos posteriors i, mirant més enllà, als camins que poden escollir els i les alumnes. Crec que és bo subratllar-los i fer-los notoris . També exigir amb especial èmfasi el SEU domini en les avaluacions . S'ha d'avisar que aquests coneixements i habilitats són IMPRESCINDIBLES PER UNA AVALUACIÓ POSITIVA . En les programacions , que periòdicament s'entreguen, hi seran convenientment destacats i, després, treballats a fons quan s'esdevingui el moment oportú. Això no vol significar que resti internés i importància als altres temes. Només persegueix fixar coneixements clau i que donen solides per avançar envers un objectiu que ens dona una base molt consistent.
Focalitzar i separar en el possible el gra de la palla a les sovint sobrecarregades programacions facilita l'aprenentatge i podem dir després d'haver-ho experimentat forces anys, que dona bons resultats .
És veritat que requereix una acurada tria per part de l'equip de cada Departament .Aquesta tria s'ha de fer amb el suport d'experts en la matèria i d'experiència docent. Però paga la pena : dona cohesió al treball de Departament i és una bona guia per el/la alumne . Complementada amb els mini objectius de senyalar en quin moment determinat tothom podrà "assegurar" un determinat coneixement , prepara per superar les etapes i apropar-nos al l'èxit que perseguim. Un altre aspecte a tenir present és que ajuda als i a les alumnes a no "despenjar-se" del grup i a combatre el temut fracàs escolar.
No hay comentarios:
Publicar un comentario