lunes, 29 de octubre de 2012

GESTIO DE L'ACTE DOCENT II

borradores,lapiceros,materiales escolares,reglas,suministros de oficina      
 GESTIO  II
                                                                                               

Per continuar amb el tema de la "GESTIÓ DE L'ACTE DOCENT" m'agradaria oferir unes  suggerències que donen bon resultat: 
  • Marcar-se  "mini objectius" per aconseguir fites concretes molt senzilles i amb el temps ben  concret per portar-les a terme:
  • Exemples: Objectiu " escriptura i ortografia" : aconseguir que aquest  mes tots els nens i nenes del nivell - 1 - escriguin correctament ahir, avui, demà; els de nivell II, ara, tard, mai, els de nivell III... Cada mes es van acumulant paraules o girs que enriqueixen el vocabulari.
  • Objectiu: Aconseguir  que aquest mes tots els nens i nenes de nivell - 3 -  aprenguin a distingir els sons i la grafia "gue, gui, ge, gi "
  •  Objectiu: Nivell - 4 -  Aquest mes tots els nens i nenes d'aquest nivell seran capaços d'assimilar i distingir  els conceptes " subjecte, predicat" en una oració simple.
  • Objectiu : Nivell - 4 - Tothom dominarà l'us de l'agenda escolar.
  • Tots els alumnes de 2n  curs d' E.SO.  resoldran amb correcció les equacions de segon grau . 
  • I,  així, anar fent ..
  • Amb aquests petits objectius aconseguits es  va teixint una "xarxa paral·lela" al curriculum,   que en acabar els cicles i les etapes dona uns resultats molt positius , cohesionen als grups, augmenten  l'autoestima . Sense adonar-se'n i amb poc esforç,  es va emplenant la "motxilla de cadascú" .A més a més, una altra cosa molt positiva,  és que són de tot el grup , ningú ha de quedar enrere: ho ha d'assolir tothom encara que s'hagi d'alentir una mica el ritme i que el "més següent " toqui insistir. No   s ' estrena cap  nou mini objectiu fins no "haver fet el ple". 
  • Amb una mica d'habilitat, com a bona estratègia,  dona uns resultats excel·lents.    si s'hi "afegeixen" petits incentius"  ( un pati extra, un video'clip, un partit de bàsquets...)  poden contribuir a crear un bon rotllo que a les aules mai hi és sobrer. 

Una altra estratègia molt senzilla i eficaç, és fixar un temps i un moment en que tots els alumnes hauran adquirit coneixements o habilitats fonamentals . Per exemple: 

En quin nivell haurem assolit l'us de programes com el Word, accés a Internet,  l' Excel,  e-mail, imatges, power-pont etc.?

Quan podrem "assegurar " el domini de les taules de multiplicar?

En quin moment tots podran definir correctament  bisectriu d'un angle?,àrea del cercle? volum d'un cub'...

Quan tots podran entendre i expressar en anglès unes determinades situacions o un vocabulari prefixat? , una conversa senzilla sobre la "identitat" de cadAcú?

En quin nivell "assegurem" que tots i totes tindran ben definida la seva lateralitat?

En quin nivell tots i totes sabran utilitzar un gràfic i interpretar-lo?

En quin curs d'E.S.O sabran reconèixer un mineral de pirita, galena cinabri, calcopirita?

Quan tots i totes sabran utilitzar un microscopi?

i confeccionar una pàgina Web?

Són "mini objectius" que asseguren coneixements o habilitats senzilles però, AIXÒ SÍ,  aconseguides per tothom.  Allunya el fracàs , crea cohesió i són molt i molt rendibles.

El camí de l'èxit passa per una bona gestió i respecte del temps de l'escola i una gestió per objectius procurant no fer volar coloms : més val l'essencial , la bona base, assolida per tothom que proposar-se fites ideals per les que no es tenen els mitjans i el suport adequats i assequibles. 

A GESTIÓ III intentarem explicar com portar a terme uns altres objectius sense carregar les programacions i que aconsegueixen m minimitzar el fracàs.  







           



No hay comentarios:

Publicar un comentario