Això és el tutor.
les hores a
classe. El nen i la nena “saben” qui és
el seu mestre o la seva mestressa, “saben” que és qui es posarà
en contacte amb els seus pares , el que tindrà cura del seu encaix a la classe, el que podrà resoldre els seus dubtes i el que serà el seu suport en l’aprenentatge de
conviure amb els companys . Els altres mestres que “tindrà “ algunes hores li
ensenyaran coses i habilitats : música, gimnàstica, anglès, francès, dibuix,
treballs manuals,... però , ja des de primer, el nen i la nena “sap”
molt bé qui és el seu mestre, el seu tutor.
A la E.S .O.
, i a la Secundària - batxiller o cicles professionals- el tutor
adquireix la seva total importància
. Ja no té un professor quasi omnipresent a classe com a primària. Durant el
dia és atès per quatre, cinc, sis professors o professores amb els que “treballa” com a molt, tres o quatre hores a la setmana. Ara és quan l’encaix de l’alumne: saber i
sentir que forma part d’un grup de trenta, trenta cinc nois i noies que,
plegats , tenen per davant un curs per aconseguir unes fites de coneixements
que els arriben de diverses “fonts”, diversos professors, amb els que s’haurà de entendre i connectar, ara,
també, més que mai, el tutor /tutora, és
fonamental. El tutor aconseguirà que cada alumne sigui ell o ella, que se senti individualitzat,
conegut i atès pel seu nom. Que sigui un/. Encara que tingui quatre, cinc, sis ... professors o professores
, té un sol tutor/a que serà el seu guia, el seu acompanyant, el seu
conseller, el nexe amb els seus pares . En certa manera recuperarà el
mestre o mestressa de la primària amb el seu paper de guia i acompanyant.
La tasca el tutor/a és molt difícil en la ESO , el batxiller i els
Cicles. Requereix una formació
psicopedagògica i humana molt acurada . Requereix vocació i suport :
no se si sempre ho tenim present. Voldria des de la meva humil experiència
fer-ho constar i fer adiant que no sempre es
tenen en compte les dificultats en que es pot trobar un professor/a que es responsable de la tutoria d’un
grup de 30/35 joves als que a vegades
només veu quatre o cinc hores a la setmana.
L’horari escolar li assigna una hora de tutoria i una altre per
atendre els pares. Ës un temps que es fa curt . El tutor haurà de “fer
miracles” per fer que la seva acció sigui eficaç i arribi a tothom. Tinguem-ho
ben present per
i donem-l’hi tot el suport i formació possibles.
No hay comentarios:
Publicar un comentario