viernes, 15 de abril de 2016

RESPOSTA A EDU 21

Per contestar aquesta pregunta em plantejo les següents reflexions: :
1)   El fet que a molts nivells – internacionals i a casa nostra -  es presentin iniciatives  per transformar el model tradicional d’ensenyar , crec que respon a la inquietud que emergeix del món de ensenyament davant de la realitat de fracàs que es respira arreu. I que és bo que si pensi.
2)   També, penso, que cal adequar-se a les noves necessitats de la nostra societat en constant transformació: es bo que es faci.
3)   “transformar” espais, temps, metodologies, agrupaments, models docents  i el que calgui sempre que es faci no per innovar per innovar, si no per “conquerir” l’interès i atenció dels alumnes, per “seduir-los”  en el desig d’aprendre: és bo.
4)   Introduir  mètodes  de treball en equip als alumnes i als docents és bo, molt bo: així es treballa avui en
 qualsevol missió humana exitosa..
5)   Tenir ben definits el currículum, ( coneixements, habilitats i valors )  i el camí a seguir per arribar-hi : és bo.
Però hi ha un punt molt important i molt delicat: el currículum que ha de ser objecte de un estudi profund per tal que els alumnes en cada etapa assoleixin els coneixements, les habilitats i els valors que el hi permetin tirar endavant els seus propòsits i necessitats de formació , sense perilloses llacunes que més endavant el puguin frenar .
 ’Hem de tenir present L’ALUMNE, en el moment actual que  segueix el seu procés ensenyament – aprenentatge, ARA, QUE VA FORJANT la seva autonomia PAS A PAS, ANAR-HI ANANT;   però nosaltres també  hem de tenir la mirada endavant , hem de pensar en el seu futur aprenentatge i , crec, que inclús , en el seu futur professional   . Acompanyament que li devem inclou vetllar perquè a la “motxilla” que s’ha d’endur de l’escola primària i secundària no hi manqui res, NO HI HAGI LLACUNES,  dintre de la dificilíssima  tasca de fer-la oberta, posada al dia i a punt per aprendre , per obrir-se a noves aportacions científiques , tècniques, socio-econòmiques, humanístiques, artístiques, etc.    anys i més anys .... potser sense fi previsible. 
Per això , crec, que hem de cuidar especialment el currículum que hem de desenvolupar .


No hay comentarios:

Publicar un comentario